Eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Denise Hinrichs - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Denise Hinrichs - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Denise

25 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Oke, hier mijn 2de verslag over mijn reis. Ik waag een 2de poging.

Het afscheid nemen van familie en vrienden was begonnen. Dit was erg heftig en heb veel traantjes moeten laten, het idee dat iedereen er zaterdags en zondags waren, dat gaf een mega fijn gevoel. Woensdag 18 juni was het wk. Dit kon ik nog mooi vieren in Nederland maar... de zenuwen gierden door mijn lijf. Donderdag 19 juni was de dag dat ik zou gaan vliegen. Smorgens erg vroeg op want ik moest om 08.15 uur al ingecheckt zijn op schiphol. Mijn ouders en een vriendin waren natuurlijk mee. Eerst mijn koffer ingecheckt en daarna nog even wat ontbijten en een kopje thee drinken met z'n allen. Ik wist dat ik met een aanstaande collega zou vliegen en die was al door de douane. Toen besloot ik ook maar te gaan want er komt een tijd dat je toch een keer moet. Bij de douane aangekomen was het echt afscheid nemen van mijn ouders en vriendinnetje. Dit was zo zwaar dat ik ze bijna niet meer los kon laten. Met tranen in mijn ogen stond ik in de rij van de douane te zwaaien naar ze. Eenmaal door de douane nog een laatste zwaai en toen was het echt gedaan. Ik moest nu op eigen benen staan. Een diepe zucht en toen opzoek naar mijn aanstaande collega. Gelukkig had ik haar snel gevonden en raakte we al snel aan de klets. Nog even naar het toilet en toen snel onze gate opgezocht. Wat een drukte en mensen stonden er in de rij. Na lang wachten waren we erdoor. Wachtend op het vliegtuig die klaar stond, ja hoor ik moest alweer naar het toilet. Zullen vast de zenuwen geweest zijn haha. Gelukkig mocht ik nog even snel heen en weer. Bij terug komst konden we het vliegtuig in nadat we een uur vertraging hadden. We zaten en toen begon de vliegreis. Het was een erg lange zit maar we hadden een scherm waarop we filmpjes konden kijken en kregen lekker te eten en drinken. Na 9uur was het einde in zicht en de landing kon starten. Op zanderij aangekomen moesten we lang wachten op onze koffers. Nadat we ze hadden en weg wilde lopen werd ik staande gehouden. Mw u mag mee komen en even u koffer open maken. Shit.... heb ik dat. Nee hoor niks ergs, even een extra check, alleen jammer dat die man mn hele koffer overhoop had gegooid. Ik dacht, ik ga niet weer netjes inpakken dus koffer dicht en snel wegwezen hier.. was er toen wel een beetje klaar mee en erg moe. Opweg naar buiten stond er netjes iemand te wachten met een bord met mijn naam erop. Van hot na her gesleept te zijn geweest werd ik uiteindelijk alsnog met een bus naar het hotel gebracht. Om 20.00 uur de Surinaamse tijd kwam ik aan bij het Zorghotel. Wauw wat een prachtig gebouw. Eenmaal binnen werd ik netjes naar mijn kamer gebracht. Mijn koffer uitpakken kwam later wel, eerst een sigaretje roken op het balkon, skypen met mijn ouders, broer en schoonzus en lekker slapen. De volgende morgen werd ik erg vroeg wakker. Ik was natuurlijk gewend aan de Nederlandse tijd en hier is het 5 uur vroeger. De dag startte met een gesprekje met de baas Redjinder en onze begeleidster Michelle. Erg gezellig en Michelle wilde gelijk op pad om even wat te laten zien. Toen dacht ik, laat ik gelijk wat boodschappen gaan doen, dan kan ik iedergeval ontbijten op mijn kamer als ik dat wil. Aangekomen bij de pinautomaat kon ik niet pinnen. Savonds snel alles regelen zodat het wel kon, helaas duurt dat altijd even. Savonds gingen we lekker uit eten en borrelen met z'n allen bij 't vat (nederlandse tent) om ons te verwelkomen. Erg gezellig maar het werd toch tijd om terug te gaan naar het hotel en te gaan slapen. De volgende dag even ontbijten beneden, maar het brood is hier super droog, het brak zo doormidden met dubbel vouwen. Snel wat op mijn kamer gegeten en daarna klaarmaken want Michelle nam me mee met haar familie naar Powakka. Dat is een plaatsje wat een uur hier vandaan ligt. Daar zijn we een rivier op gaan zoeken. Het was zo rustgevend daar dat we besloten een hangmat neer te hangen en een luchtbed neer te leggen. Lekker chill dagje dus. Op de terug weg stiekem achterin de bak van de auto liggen zonnen. Dat mag offcieel niet meer, en als de politie het zou zien, zouden we een fikse boete kunnen krijgen. Vlakbij het vliegveld Zanderij lekker wat wezen lunchen.. Het eten is zo gigantische lekker hier. Ik hoor mezelf nog zo zeggen: Misschien val ik nog wel af, dat eten hoef ik allemaal niet... Nou ik kan je vertellen, dat gaat niet gebeuren hihi. Eenmaal terug bij het hotel zijn we toch nog even wezen zwemmen. Gelukkig waren we op tijd binnen want het kwam ineens met bakken uit de lucht, maar het was een super dagje weg. Mijn eerste werkdag had ik 4 dagen geleden. Dit was erg wennen. Het voelde chaotisch voor mij en het leek alsof er geen structuur in zat. Alles ging kriskras door elkaar. Het voelde alsof ik "eindelijk" vrij was. Ik had pijn in mijn voeten en wilde lekker gaan slapen. De volgende dag had ik weer een late dienst. Deze ging me al wat beter af. Gisteren heb ik een late dienst gedraaid met een andere collega. Bij binnenkomst hoorde we dat er een patient met spoed naar de ic in het lokale zh gebracht moest worden. Ik wilde dit graag mee maken en heb aangeboden om mee te gaan. Dit was prima. Wij in de ambulance en gaan. Aangekomen bij het zh moesten we zelf dhr naar de ic brengen. Op de ic binnen lagen patienten die in coma werden gehouden en allemaal naast elkaar liggen zonder een gordijn of iets er tussen. Dit vond ik zo vreemd en indrukwekkend. Op dat moment dacht ik: wat hebben we het in Nederland toch goed voor elkaar. Daarna weer terug naar het zorghotel en nog even werken tot 23.00uur. Vandaag mag ik weer een late dienst draaien, 2 dagen vrij en het weekend vroeg. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Zondag gaan we uiteraard voetbal kijken bij 't vat. :)

Ik hoop snel weer iets te kunnen vertellen over wat ik weer heb meegemaakt.

Liefs xx

  • 25 Juni 2014 - 16:17

    Karin Westerhof:

    Super geschreven. Ondanks dat ik je dagelijks spreek is het leuk om dit te lezen. X mama

  • 25 Juni 2014 - 16:18

    Isabell :

    He wijffie .. heel mooi geschreven hoop dat je het verder ook erg na je zin gaat hebben het aankomende jaar. Geniet meis !!! Liefs dikke knuf de buuf van jouw paps

  • 25 Juni 2014 - 16:19

    Ria:

    Wouw wat een mooi verslag volgens mij ga je dit erg leuk vinden xx

  • 25 Juni 2014 - 16:21

    Tessa Van Zon:

    Wat geweldig dat de eerste week zo goed bevallen is. Goed begin is........
    Leuk om je zo te kunnen "volgen".
    Maak er wat van, dit is one 's in a lifetime. xx

  • 25 Juni 2014 - 16:33

    Denise:

    Bedankt voor jullie lieve reacties! :)
    Xxx

  • 25 Juni 2014 - 16:40

    Nirvana & Kevin:

    Geweldig!! Ik mis alleen de salamander hahaha xxxxxxx

  • 25 Juni 2014 - 16:43

    DANIELLE:

    HE DENISE LEUK OM TE LEZEN. WAT EEN ERVARING VOOR JE. VEEL PLEZIER EN LEES GRAAG JE VOLGENDE VERSLAG. GROETJES

  • 25 Juni 2014 - 16:51

    Denise Hinrichs:

    achhh ben ik de salamander vergeten... dat was het vriendje die me zat op te wachten bij binnenkomst op mn kamer. hihi :)

  • 25 Juni 2014 - 17:19

    Linda:

    Hey Denise,
    Wat een leuk verslag!! Volgens mij ga je daar heel veel ervaring op doen.
    Ik ben nog steeds jaloers :-)
    Zal vast wel even wennen zijn daar.
    Heel veel plezier en succes. En ik blijf je uiteraard volgen.
    Groetjes Linda

  • 25 Juni 2014 - 17:34

    Denise Hinrichs:

    he linda,
    dankjewel.
    ze zoeken nog steeds een hoofd vpk hoor haha.
    groetjes

  • 25 Juni 2014 - 17:45

    Michelle:

    Wat klinkt het allemaal super! Door je foto's en je verslag krijg ik een vakantiegevoel; heerlijk! Maar goed, voor jou is het natuurlijk geen vakantie en ben je al weer vol aan de bak. Geniet lekker van je twee vrije dagen en ik kijk al uit naar je volgende verslag!
    Xx mies

  • 25 Juni 2014 - 18:01

    Jannie:

    Wat een leuk verslag deerne ((; Zo fijn dat je het naar je zin hebt. Ik had natuurlijk al e.e.a. gehoord, maar zeker heel gaaf om jou zo te volgen!! Heel veel liefs X Jannie

  • 25 Juni 2014 - 18:37

    Esther Brink:

    hey Denise,

    Wat gaaf om te lezen dat de reis en de eerste indruk goed is.
    Geniet ervan en ik vind het leuk om te volgen wat je daar beleefd.

    Groetjes Esther

  • 25 Juni 2014 - 19:13

    Sharonvm:

    Hee meid,
    Ben wel blij dat ik toch ben mee gegaan om je weg te brengen toch even goed afscheid kunnen nemen!
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin heb wat wij ook al wel hadden verwacht natuurlijk!!
    Dat jij dit gewoon even doet is super:)
    Alleen moeten we echt even skypen haha..
    Ik hoop snel weer wat over je te lezen!
    Veel plezier spreek je later

    -Xxx-

  • 25 Juni 2014 - 20:30

    Amanda:

    Hoi Denise.
    Fijn dat je eerste indruk goed is. Dan heb je al heel wat overwonnen.
    Het georganiseerde en gestructureerde van wat we in holland hebben zal daar een stuk minder zijn.
    Maar dat maakt het werk niet minder interessant.
    Hoop nog veel van je te kunnen lezen en je zo te volgen.

    Groetjes Amanda

  • 25 Juni 2014 - 21:37

    Chantal Z:

    Hoi Denise, ik vind je wel stoer hoor, helemaal alleen naar Suriname. Leuk om je belevenissen te lezen. Ben benieuwd naar je volgende verslag, heel veel plezier en ik blijf je volgen. Groetjes, Chantal Z

  • 25 Juni 2014 - 22:32

    Inge Letteboer:

    Super leuk dat je het zo naar je zin hebt. En een heel leuk verslag wat je hebt geschreven. Heel veel geluk in Suriname en ik blijf je volgen.

    Groetjes Inge

  • 26 Juni 2014 - 03:59

    Denise Hinrichs:

    leuk dat jullie me blijven volgen. Zou om de paar weekjes er eens wat opzetten :)

  • 27 Juni 2014 - 18:35

    Karin:

    Leuk om te lezen! Vanmiddag door moeders al bijgeklets. Ben benieuwd naar je volgend verslag. Liefs van ons allen. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Denise

Suriname, paramaribo

Actief sinds 19 Maart 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 3491

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 10 Juli 2014

Su 2014

Landen bezocht: